Ondernemers vertellen: Wensink bedrijfsfeest

Zo zorg je voor een geslaagd bedrijfsfeest

Autodealer Wensink organiseert elk jaar een bedrijfsfeest. Het opkomstpercentage was dit jaar hoger dan 80 procent. Tako de Jong, marketingdirecteur Wensink, legt uit waar je op moet letten bij het organiseren van een succesvol bedrijfsfeest.

Wensink heeft 35 vestigingen in Noordoost-Nederland. Om het jaar goed af te sluiten werd er voor de 1.100 medewerkers en hun partners en kinderen traditiegetrouw een bedrijfsfeest georganiseerd. Bekijk hieronder een sfeerimpressie:

Belang van bedrijfsfeesten

 “We willen heel graag vanuit de directie een bedankje doen naar de medewerkers als waardering voor hun inzet”, zegt De Jong. Met de feesten probeert het bedrijf ook verbondenheid met en tussen haar medewerkers te creëren. “Mensen zien elkaar, ook van verschillende afdelingen. Dit is dan eigenlijk de ontmoetingsplek.”

Recordopkomst

In het verleden was de opkomstpercentage zo’n 65 tot 70 procent. Daarna tikten ze de 80 procent aan en dit jaar was de opkomst zelfs hoger dan 80 procent. “Ik denk dat het een succes is omdat mensen zelf bepalen wanneer ze komen”, zegt De Jong. Het feest begon om 17.00 uur en eindigde om 21.00 uur; iedereen mocht zelf bepalen hoe laat hij of zij kwam.

“Ik denk ook dat de locatie heel erg aan bijdraagt”, voegt de marketingdirecteur eraan toe, “dus makkelijk parkeren voor de deur en snel vanaf de snelweg.” Het bedrijfsfeest van Wensink werd voor de derde keer op rij in de IJsselhallen Zwolle (onderdeel van Libéma) georganiseerd.

Voor ieder wat wils

Omdat het bedrijfsfeest niet alleen voor medewerkers is, maar ook voor hun partners en kinderen, werd er gezorgd voor catering en vermaak voor jong én oud. Er is voor het thema ‘Decemberfest’ gekozen met een complete kerstmarkt en kermis. Voor de allerkleinsten waren er verschillende passende attracties en een kindershow. Voor de wat oudere kinderen trad de populaire rapper Kraantje Pappie op.

Een belangrijk punt was dat alle activiteiten van het bedrijfsfeest plaatsvonden in één hal. Op deze manier konden de ouders gerust in dezelfde ruimte eten en drinken, terwijl hun kinderen in de draaimolen of botsauto’s zitten.

Speciale wensen

Naast leeftijd werd er ook geluisterd naar andere wensen. De Jong vertelt dat er de afgelopen jaren veel vraag was naar glutenvrije gerechten. Samen met IJsselhallen Zwolle werd er daarom naast attracties en artiesten ook nagedacht over de invulling van de catering. “Ze denken mee, ze ontzorgen je en kan erop vertrouwen dat dat helemaal goed komt”, sprak De Jong over de samenwerking met de locatie.

Tips voor evenementenorganisators

Van het bedrijfsfeest van Wensink kunnen andere organisators het volgende leren om ook een succesvol feest voor hun personeel neer te zetten:

  • Organiseer jaarlijks een bedrijfsfeest om waardering te uiten richting de medewerkers.
  • Bepaal een algeheel thema voor het feest.
  • Nodig ook partners en kinderen van de medewerkers uit om verbondenheid te creëren: het personeel leert elkaar op een andere manier kennen.
  • Zorg voor een interessant programma dat zich richt op alle doelgroepen.
  • Denk goed na over de indeling van het evenement en pas deze aan op de doelgroep: ouders willen zich bijvoorbeeld in dezelfde ruimte bevinden als hun kinderen.
  • Wees flexibel: laat medewerkers zelf bepalen wanneer ze komen en tot wanneer ze blijven.
  • Kies een evenementenlocatie die goed bereikbaar is voor de medewerkers; ook de faciliteiten zoals parkeergelegenheid moeten op orde zijn.
  • Luister naar de feedback van je medewerkers en pas dit toe, zodat het elke editie nóg beter wordt.
  • Werk nauw samen met de evenementenlocatie en maak gebruik van hun expertise, zij kunnen met je meedenken over de invulling van het feest en je ontzorgen.

Meer weten over de mogelijkheden van IJsselhallen Zwolle? Klik dan hier.

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Maandelijks sturen wij u de laatste ontwikkelingen, updates uit de markt en interessante blogs.

  •  *
  •  *
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo