Kennisdeling belangrijke trends binnen eventbranche

Kennisdeling is tegenwoordig een belangrijk element voor een goede samenwerking en een succesvol evenement. Hoe kan kennisdeling bijdragen aan de evenementenbranche en wat zijn de trends hierin?

Kennisdeling: je expertise, kennis en ervaring delen met anderen. Uit recent onderzoek blijkt dat er vraag is naar kennis en expertise binnen de evenementenbranche. Logisch, want door kennis te delen, leer je van de successen én fouten van elkaar. Daarom wordt kennisdeling steeds belangrijker om een succesvol evenement neer te zetten.

Meedenken

Het meedenken vanuit de locatie met de organisator is een van de drie belangrijkste redenen om te kiezen voor een eventlocatie. Inlevingsvermogen, vakkundigheid en oog voor detail zijn dan ook maar enkele voorbeelden van wat organisatoren verwachten van de projectteams op locatie.

Kennispartner

Organisatoren kiezen tegenwoordig steeds vaker voor een (kennis)partner in plaats van een eenmalige samenwerking. Zij hechten waarde aan de expertise en flexibiliteit van projectteams op locatie. Dit geeft hen het vertrouwen dat hun evenement in goede handen is. Hierdoor is het makkelijker voor de organisator om bepaalde zaken te delegeren en los te laten, zodat hij zich op de belangrijkste zaken kan focussen.

Omnisport Apeldoorn

Een goed voorbeeld van een geslaagde samenwerking door kennisdeling is de organisatie van het VVE congres in Omnisport Apeldoorn. Het projectteam van Omnisport Apeldoorn ontzorgde de organisatoren volledig waardoor zij zich voor de volle honderd procent konden focussen op hun programma. Voor beide partijen was het VVE congres dan ook een groot succes.

 

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Maandelijks sturen wij u de laatste ontwikkelingen, updates uit de markt en interessante blogs.

  •  *
  •  *
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo