3 manieren om citymarketing in te zetten voor je event

Citymarketing is steeds meer in opkomst. Steden nemen een bepaalde positionering aan om aantrekkelijker te worden gevonden door bedrijven, bewoners en toeristen. Hoe kun jij hier met jouw evenement voordeel uit halen?

Citymarketing is identiteit geven aan je stad en je hiermee onderscheiden van andere steden. Zo positioneert Rotterdam zich als dé stad om in te wonen en zet Veenendaal citymarketing in om zich als een echte winkelstad te positioneren.

Met deze drie stappen kun je citymarketing inzetten voor jouw evenement.

Versterk je identiteit

Belangrijk is om de kern van jouw event te matchen met de identiteit van de stad. Een woonbeurs komt daardoor nog beter tot zijn recht in een woonstad als Rotterdam.

Zoek de juiste kennispartner

Voor het eerst in de regio een event organiseren of net met jouw event verhuisd naar een andere stad? Zoek dan de juiste kennispartner die de regio als geen ander kent en weet welke middelen je het beste in kunt zetten om de doelgroep te bereiken. Dit kunnen verschillende partners zijn: een VVV-kantoor, een lokaal reclamebureau of bijvoorbeeld de eventlocatie van een stad.

Zet je evenement op de kaart

Wanneer je aan Glow in Eindhoven, Amsterdam Dance Event en Indoor Brabant denkt, denk je meteen aan de stad waar het evenement georganiseerd wordt. Bij de communicatie van je event is het dan ook belangrijk om de stad te koppelen aan je evenement en dit door te voeren in alle uitingen. Je zet zo bijna letterlijk je evenement op de kaart.

Blijf op de hoogte!

Ontvang maandelijkse nieuws, kennis en interviews uit de branche.

  •  *
  •  *
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo